"Creative Business Cup" konkursa nacionālajā atlasē biznesa ideju prezentēšanai izvēlēti 20 pusfinālisti

Ekrānuzņēmums / quest.com

Starptautiskā jauno uzņēmēju konkursa "Creative Business Cup" nacionālajā atlasē žūrija izvēlējusies 20 pusfinālistus savu biznesa ideju prezentēšanai, aģentūru LETA informēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Radošo industriju inkubatora pārstāve Agnese Kuzmina.

Izvērtējot katra uzņēmuma spēju risināt sabiedrībai aktuālas problēmas, nacionālā žūrija no visiem šogad saņemtajiem pieteikumiem izvēlējusies 20 spēcīgākos pusfinālistus, kas nākamnedēļ, 16.augustā, prezentēs savas biznesa idejas klātienē.

Nacionālo pusfinālistu sarakstā ir ierindojušies jaunuzņēmumi "[ZEFIRS] concrete design", "3wk recycled", "Anatomy Next", "bamboo laser", "be-with", "CastPrint", "Crinkly Plate" un "DronePlan". Tāpat pusfinālistu vidū ir "Eco Buddy", "Ette Tete", "GCARD-ONLINE", "HackMotion", SIA "Kurp.es", "MeadowMe", SIA "Overly", "sCOOL", "Solfegio", "Sound School", "TreeHouse place", kā arī "Warm Grey Company".

Pieci spēcīgākie uzņēmumi piedalīsies īpašās meistarklasēs, lai sagatavotos Latvijas nacionālās atlases finālam 26.augustā, kura laikā pārliecinošākās biznesa idejas autors iegūs konkursa uzvarētāja titulu un šā gada 16.novembrī "Global Entrepreneurship Week" laikā dosies uz starptautiskā jauno uzņēmēju konkursa "Creative Business Cup" finālu Dānijas galvaspilsētā Kopenhāgenā.

Līdz šim "Creative Business Cup" konkursā Latviju pārstāvējuši zīmoli "Vividly", "Connection Codes", "Drawies" un "GIGI Bloks". Pagājušā gada starptautiskajā konkursā sevi pieteica vairāk nekā 5000 jaunuzņēmumu no 60 dažādām pasaules valstīm, pārstāvot tādas radošās nozares kā mūziku, arhitektūru, modi, tehnoloģijas, filmogrāfiju, medijus un citas jomas.

Šogad, pateicoties atbalstītājiem, konkursa finālu apmeklēs arī nacionālās atlases otrās un trešās vietas ieguvēji, gūstot iespēju demonstrēt savus produktus, piesakot sevi tematiskajās sacensībās un veidojot jaunus kontaktus. Papildus tam, oktobrī Igaunijas galvaspilsētā Tallinā norisināsies arī interaktīva "BalticBootcamp" meistarklase, kurā piedalīsies 15 labākie uzņēmumi no visas Baltijas.

Šā gada nacionālās žūrijas sastāvā ir 2014.gada projekta dalībniece un uzņēmuma "GIGI Bloks" dibinātāja Ilona Viļuma, "JUC" valdes loceklis Aivars Timofejevs, "ZGI Capital" investīciju direktors un Latvijas riska kapitāla asociācijas valdes loceklis Rūdolfs Krese, "TechHub" izpilddirektors Dāvis Suneps, Dānijas Kultūras institūta vadītājs Saimons Holmbergs, Kultūras ministrijas (KM) Radošo industriju nodaļas vadītāja Lilita Sparāne, kā arī LIAA direktors Andris Ozols.

Sparāne norādīja, ka "Creative Business Cup" konkurss paver iespēju Latvijas jaunuzņēmumiem sasniegt starptautisko auditoriju, parādot sevi un novērtējot aktualitātes citās valstīs, kā arī pašreizējos izaicinājumus un iespējas. "Gribētu uzsvērt, ka šis konkurss ir ne tikai orientēts uz inovācijām, bet arī akcentē starpdisciplināro sadarbību nozīmību. Tikai strādājot kopā, dažādu jomu profesionāļiem ir iespēja uz lietām paskatīties citādāk, lai spētu gūt panākumus un rastu atbildi uz jautājumiem "Kādu problēmu mana ideja/produkts atrisina? Kam tā ir svarīga?", " pauž KM Radošo industriju nodaļas vadītāja.

"Creative Business Cup" konkursa atlasi Latvijā organizē LIAA Radošo industriju inkubators sadarbībā ar "Jauno uzņēmēju centru "Jobs&Society"". Konkursa partneri ir KM, Eiropas Reģionālās attīstības fonds, Ziemeļvalstu Ministru padomes birojs Latvijā un Dānijas Kultūras institūts.

Kā ziņots, līdz šā gada 31.jūlijam jaunuzņēmumi, informācijas tehnoloģiju (IT) un radošo industriju pārstāvji varēja pieteikties starptautiskā jauno uzņēmēju konkursa "Creative Business Cup" nacionālajai atlasei.

Konkursa mērķis ir atbalstīt radošas idejas un veicināt inovāciju attīstību, palīdzot jaunajiem uzņēmējiem satikties ar investoriem, sasniegt starptautisko tirgu un piesaistīt finansējumu.

Konkursa gaitā starptautiska žūrija izvēlēsies uzvarētājus, vadoties pēc diviem kritērijiem. Pirmkārt, biznesa idejai jābūt balstītai radošās kompetencēs, turklāt inovācijai ir jābūt neatņemamai daļai no konkrētā produkta vai risinājuma. Otrkārt, žūrija vērtēs idejas tirgus potenciālu un to, cik liels ir biznesa idejas iespējamais tirgus.

"Creative Business Cup" ir globāla iniciatīva, kuras centrā ir uzņēmējdarbības un inovāciju stiprināšana. Dalība konkursā sniedz uzņēmējiem iespēju veidot starptautiskus kontaktus, piedalīties semināros un diskusijās, prezentēt savu ideju ārvalstu investoriem un potenciālajiem sadarbības partneriem, pilnveidot zināšanas un prasmes par radošo industriju biznesa attīstību, kā arī iegūt vērtīgas balvas.