"Food Union": Piena produkcijas piedāvājums veikalos kļuvis interesantāks

Edijs Pālens/LETA

Piena produkcijas piedāvājums veikalos ir kļuvis interesantāks un pieejami daudz augstas kvalitātes veselīgu produktu, intervijā aģentūrai LETA sacīja piena pārstrādes uzņēmuma "Food Union" finanšu direktors Eiropā Normunds Staņēvičs.

"Nozare ir atdzīvojusies. Piena plaukti veikalos ir kļuvuši daudz interesantāki un krāsaināki, ir pieejams daudz augstas kvalitātes veselīgu produktu. Mums arī liels prieks, ka daudzām lietām, kuras uzsākām mēs, konkurenti seko," sacīja Staņēvičs.

Viņš piebilda, ka, ņemot vērā lielo pārstrādes uzņēmumu skaitu mazajā vietējā tirgū, "Food Union" konkurenti Latvijā ir ļoti aktīvi. Tas saistīts arī ar ārvalstu kompāniju radīto konkurences spiedienu. "Latvija un Baltijas reģions neapšaubāmi ir pievilcīgs Ziemeļeiropas tirgus starptautiskajiem spēlētājiem, kuri nāk šeit iekšā ar saviem produktiem. Arī viņiem ir iespējas saražot ļoti kvalitatīvus produktus, turklāt jāatceras, ka viņu mārketinga iespējas, ieejot jaunos tirgos, ir krietni lielākas nekā mums," sacīja Staņēvičs.

Līdz ar to kopumā konkurence piena pārstrādes līmenī saasinās, sacīja Staņēvičs. "Jo vairāk izzūd robežas, jo parādās vairāk starptautisko spēlētāju. Latvija ir ļoti atvērta ekonomika, nav nekāda protekcionisma, un tas liek vietējiem spēlētājiem kļūt inovatīvākiem un piedāvāt jaunus un interesantus nišas produktus, kas neapšaubāmi veicina kopējo nozares attīstību profesionālā ziņā," sacīja "Food Union" finanšu direktors Eiropā.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka piena pārstādes nozarei ir jābūt balstītai uz ilgtspējīgiem pamatiem. Piemēram, "Food Union" seko līdz tam, cik piena ietilpīgus produktus ražo. Tāpat būtiski audzēt arī vietējo piena patēriņu, viņš uzsvēra. "Sev par uzdevumu esam uzlikuši jaunu ceļu, kā palielināt vietējo patēriņu, meklēšanu, lai Latvijā saražotais piens tiktu šeit pārstrādāts, nevis vests, tā teikt, kā ūdens ārpus Latvijas," sacīja Staņēvičs.

"Food Union" grupā ietilpst AS "Rīgas piena kombināts", AS "Valmieras piens", AS "Rīgas piensaimnieks", kā arī saldējuma ražotāji "Premia" Igaunijā un Lietuvā, uzņēmumi "Premier Is" un "Hjem Is" Dānijā, "Isbjųrn Is" Norvēģijā, "Alpin57Lux" Rumānijā un saldējuma ražotājs Baltkrievijā "Ingman Ice Cream" un "Hladokombinat No.1" Krievijā, kā arī divas piena ražošanas rūpnīcas, kas pašlaik tiek celtas Ķīnā.

"Food Union" grupa eksportē produkciju uz vairāk nekā 25 valstīm visā pasaulē, taču uzņēmuma galvenie tirgi ir Latvija, Lietuva, Igaunija, Dānija, Norvēģija, Polija, Nīderlande, Apvienotā Karaliste, Azerbaidžāna, Krievija un Ķīna. "Food Union" konsolidētais apgrozījums 2016. gadā bija 247 miljoni. Kompānijā pašlaik strādā vairāk nekā 2500 darbinieku.