Izmeklētāji: Negadījumā cietušā katamarāna kapteinis klaji pārkāpis kuģošanas noteikumus

Ieva Čīka / LETA

Svētdien Hapaka grāvī negadījumā cietušā katamarāna kapteinis klaji pārkāpis kuģošanas noteikumus, aģentūrai LETA sacīja Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja direktors Ivars Alfrēds Gaveika.

Viņš norādīja, ka biroja speciālisti negadījumā vietā darbu sāka jau vakar un būs izmeklēšana, taču īsti pat neesot, ko izmeklēt, jo katamarāna kapteinis neesot sapratis, ko dara, un klaji pārkāpis kuģošanas noteikumus.

Pēc Gaveikas teiktā, kapteinis ar 14 metrus augstu mastu kuģojis vietā, kura atļautā augstuma atzīme ir vien astoņi metri, turklāt attiecīgajā teritorijā ir izvietotas brīdinājuma zīmes par augstuma ierobežojumu.

Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs par šo situācija arī gatavos ziņojumu Satiksmes ministrijai.

Savukārt AS "Augstsprieguma tīkls" pārstāvis Andri Sproģis aģentūrai LETA pastāstīja, ka augstsprieguma līnijas vadu augstums attiecīgajā vietā ir 12 metri.

Viņš norādīja, ka, augstsprieguma līnijai nokrītot, tā uzreiz atslēdzas, pēc kā konstatēšanas svētdien "Augstsprieguma tīkls" sazinājās ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu.

Notikuma vietā ieradās "Augstsprieguma tīkla" remonta brigādes, lai varētu atslēgt līniju un varētu veikt glābšanas darbus. Pēc cietušo nocelšanas no katamarāna un tā nogrimšanas masts joprojām palika, karājoties augstsprieguma līnijā. Mastu izdevās noņemt vēlāk.

Attiecīgā negadījuma rezultātā Bolderājā vakar dažas stundas nebija elektroapgādes.

Taujāts, vai negadījumā nodarīta skāde augstsprieguma līnijai, Sproģis atbildēja, ka vadi nebija plīsuši.

Savukārt Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāve Liene Ozola aģentūrai LETA pauda, ka ostas atbildīgie dienesti ir veikuši avārijas vietas apsekošanu un vietā, kur nogrimis katamarāns, izvietotas divas navigācijas brīdinājuma bojas.

Veicot pārbaudes, būtiski vides piesārņojuma riski notikuma vietā netika konstatēti.

"Pēc Rīgas brīvostas pārvaldes rīcībā esošās informācijas, Valsts policija par notikušo ir ierosinājusi kriminālprocesu, līdz ar to visi jautājumi, kas saistīti ar katamarāna vraka izcelšanu, pašlaik jau jāskata sāktā kriminālprocesa ietvaros. Katamarāns nogrimis sešu līdz septiņu metru dziļumā," skaidroja Ozola.

Tāpat viņa pastāstīja, ka ostas akvatorijā ir izvietotas dažādas brīdinājuma zīmes, tai skaitā par maksimāli pieļaujamā peldlīdzekļu augstuma ierobežojumiem. Gadījumā, ja ceļā gaidāmi kādi šķēršļi, tos ievērot ir katra kuģa kapteiņa pienākums un atbildība.

"Zīme, brīdinot par astoņu metru augstuma ierobežojumu, atradās arī pie augstsprieguma elektrolīnijas masta," piebilda ostas pārstāve.

LETA jau ziņoja, ka svētdien Rīgā, Hapaka grāvī, katamarāns ar mastu aizķēra augstsprieguma līniju un aizdegās. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests izsaukumu uz notikuma vietu saņēma plkst.16.35.

No peldlīdzekļa tika izglābti 12 cilvēki, kas nodoti mediķiem. Ugunsgrēks likvidēts plkst.19.18. Katamarāns nogrima. Visi cietušie nogādāti slimnīcās.