Konkurences padome atļāvusi MTG Baltijas biznesa pārdošanu kompānijai "Providence" ar vairākiem nosacījumiem

morguefile.com

Konkurences padome (KP) atļāvusi starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai "Providence Equity Partners" iegādāties "MTG Broadcasting" sabiedrības Latvijā, piemērojot vairākus saistošos noteikumus, lai novērstu iespējamu kaitējumu konkurencei televīzijas programmu vairumtirdzniecības tirgū un reklāmas izvietošanas tirgū televīzijā, aģentūru LETA informēja KP.

"All Media Baltics" vadītāja Latvijā Baiba Zūzena aģentūrai LETA atzina, ka kompānija ir pilnībā apmierināta ar KP lēmumu, jo arī "All Media Baltic" iestājas par vienlīdzīgiem un nediskriminējošiem nosacījumiem visiem tirgus dalībniekiem, kā arī par caurspīdīgumu sadarbības noteikumu atspoguļošanā un konfidencialitāti attiecībā pret klientu komercnoslēpumiem.

Atbilstoši apvienošanās ziņojumam, "Bite Lietuva" iegūs vienpersonisku kontroli pār visām "MTG Broadcasting" grupas sabiedrībām Latvijā - SIA "TV3 Latvija", AS "Latvijas Neatkarīgā televīzija" (LNT), "Viasat" Latvijas filiāle, SIA "Star FM" un SIA "Smart AD". Kā darījumā ietekmētos tirgus KP izvērtēja divus - televīzijas programmu vairumtirdzniecības tirgu Latvijā un reklāmas izvietošanas tirgu televīzijā Latvijā.

KP informēja, ka "Bite Lietuva" nepiedāvā televīzijas programmu mazumtirdzniecību, taču ir publiski paziņojusi par vēlmi nākotnē to darīt. KP paredz, ka tādējādi uzņēmums kā potenciālais televīzijas programmu mazumtirgotājs un "MTG Broadcasting" kā televīzijas programmu vairumtirgotājs potenciāli veidotu vertikālas sadarbības attiecības, kas varētu radīt riskus pārējiem televīzijas programmu mazumtirgotājiem iegādāties "MTG Broadcasting" programmas uz līdzvērtīgiem nosacījumiem. Savukārt, ņemot vērā "MTG Broadcasting" būtisko ietekmi reklāmas izvietošanā, KP saredz iespējamus ierobežojumus "Bite Lietuva" konkurentiem piekļūt šim tirgum.

Pamatojoties uz identificētajām problēmām, KP secināja, ka apvienošanās var būtiski samazināt konkurenci atsevišķos tirgos. Lai novērstu paredzamo kaitējumu konkurencei, "Bite Lietuva" piedāvāja saistošos noteikumus, kurus KP atzinusi par pietiekami efektīviem.

Lai novērstu risku, ka apvienotais tirgus dalībnieks citiem uzņēmumiem ierobežo piekļuvi televīzijas programmu vairumtirdzniecības tirgum, KP uzliktais nosacījums paredz, ka tam uz nediskriminējošiem noteikumiem ir jāizplata sev piederošās televīzijas programmas visiem tirgus dalībniekiem. Tāpat uzņēmumam ir jānodrošina iespēja savā tīmekļa vietnē ikvienam iepazīties ar piemēroto aktuālo retranslēšanas tiesību piešķiršanas kārtību, tajā skaitā dažādos tehnoloģiskajos risinājumos, kā arī atlaižu piemērošanas principiem, padarot to skaidru un saprotamu visiem tirgus dalībniekiem.

KP nosacījumi arī paredz, ka apvienotais uzņēmums arī turpmāk nedrīkstēs sasaistīt televīzijas programmu grupu "TV3", "3+", "TV6" ar televīzijas programmu grupu LNT un "Kanāls2" pārdošanai citiem tirgus dalībniekiem to tālākai izplatīšanai skatītājiem. Tādējādi konkurējošajiem uzņēmumiem tiks nodrošināta iespēja iegādāties arī atsevišķu televīzijas programmu retranslēšanas tiesības, nevis visu "MTG Broadcasting" televīzijas programmu kopumu. Šis nosacījums "MTG Broadcasting" tika paredzēts jau 2012.gadā, kad tas iegādājās LNT.

Ja minētās programmas tiek piedāvātas sasaistītā veidā vienas grupas ietvaros, tad atlaide programmu grupu piedāvājumam nedrīkst pārsniegt 20% no kopējās cenas par attiecīgās grupas programmām, iegādājoties tās atsevišķi.

Lai novērstu konkurences ierobežošanu reklāmas izvietošanas televīzijā tirgū, piemēram, liedzot iespēju "Bite Lietuva" konkurentiem izvietot reklāmu "MTG Broadcasting" programmās, apvienotajam uzņēmumam ir jānodrošina iespēja izvietot reklāmas klipus programmās uz nediskriminējošiem nosacījumiem visiem tirgus dalībniekiem. Uzņēmumam savā tīmekļa vietnē līdz šā gada novembra beigām jāpublicē kārtība un kritēriji, saskaņā ar kuriem tiek piedāvāta iespēja izvietot šāda veida reklāmu.

Tāpat, lai novērstu "Bite Lietuva" reklāmas izvietošanas procesā iegūtās konkurentu komercinformācijas izmantošanas risku, jaunajam tirgus dalībniekam ir pienākums šo iegūto informāciju izmantot tikai tam paredzētajam mērķim, proti, reklāmas izvietošanai.

Ņemot vērā, ka "Bite Lietuva" pieder kapitāldaļas SIA "Baltcom", jaunajam tirgus dalībniekam, kopš lēmuma stāšanās spēkā, ir jānodrošina, ka ne tā pārstāvji, ne ar to saistīto uzņēmumu pārstāvji nepiedalās "Baltcom" pārvaldes institūcijās un neiesaistās stratēģisku, taktisku un operacionālu lēmumu pieņemšanā, kas saistīts ar "Baltcom" darbību. Tādā veidā tiks novērsts risks, ka jaunais uzņēmums pārkāps pieļaujamās sadarbības robežas ar "Baltcom" vai veiks neatļautu informācijas apmaiņu, kas var veicināt abu uzņēmumu darbību neatļautu saskaņošanu.

2012.gadā, kad KP lēma par "MTG Broadcasting" un LNT apvienošanos, KP paredzēja sev tiesības līdz šī gada beigām tirgus nelabvēlīgu izmaiņu gadījumā likt apvienošanās dalībniekiem veikt strukturālās izmaiņas un atsavināt daļu no tiem piederošajiem aktīviem. Izvērtējot situāciju tirgū, KP šā gada 6.oktobrī lēma nepiemērot nosacījumu "MTG Broadcasting" atsavināt noteiktus aktīvus.

Kā ziņots, trešdien noslēgusies Zviedrijas mediju koncerna "Modern Times Group" (MTG) Baltijas biznesa pārdošana starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai "Providence Equity Partners" ("Providence"). Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā darbosies kā viena organizācija, kuras nosaukums būs "All Media Baltics", trešdien informēja uzņēmuma vadītājs Pjērs Danons.

Darījuma noslēgšanai saņemtas visu Baltijas valstu regulatoru, tostarp Latvijas Konkurences padomes atļaujas.

Turpmākā "All Media Baltics" izaugsme tiks veidota, apvienojot vietējo un starptautisko nozares pieredzi un ekspertīzi. Danons norādīja, ka uzņēmums plāno investēt jaunajās tehnoloģijās – HD (augstas izšķirtspējas) un VOD (video pēc pieprasījuma) platformu attīstībā, kā arī apstiprināja, ka nav plānots veikt radikālas izmaiņas "All Media Baltics" TV kanālos. Galvenais uzsvars, pēc viņa teiktā, tiks likts uz tehnoloģisko attīstību, lai turpinātu izstrādāt jaunus produktus un nodrošinātu izcilu pieredzi satura lietotājiem.

"Providence" izpilddirektors Karims Tabets norādīja, ka pirmajā darbības gadā "Providence" plāno ieguldīt "All Media Baltics" uzņēmumu attīstībā vairāk nekā 10 miljonus eiro, lai radītu jaunus produktus un pakalpojumus pieaugošo klientu prasību apmierināšanai.

MTG, kas kopš 1998.gada darbojās Latvijā, piederēja telekanāli TV3, TV3+, TV6, LNT, "Kanāls 2" un radiostacija "Star FM", kā arī interneta portāli "Tvplay" un "Skaties". Igaunijā MTG piederēja televīzijas kompānija "Viasat Eesti", televīzijas kanāli TV3, TV6 un TV3+, savukārt Lietuvā MTG piederēja televīzijas kanāli TV3, TV3+, TV6 un "Viasat Sport Baltic". "Providence Equity Partners" Baltijas valstīs pārvalda mobilo telekomunikāciju uzņēmumu grupu "Bite Group", kā arī kontrolē 28,5% Latvijas interneta un kabeļtelevīzijas pakalpojumu sniedzēja "Baltcom" kapitāldaļu.

Kā ziņots, MTG pavasarī paziņoja, ka pārdod raidorganizāciju biznesu Baltijas valstīs "Providence Equity Partners". Darījums ietver 100% biznesa daļu pārdošanu par 115 miljoniem eiro. Lēmums pārdot Baltijas biznesu tika skaidrots ar MTG notiekošajām pārmaiņām, mainot biznesa fokusu no tradicionālas raidorganizācijas uz globālu digitālo izklaides vidi.