Līdz ar "Rail Baltica" izbūvi Olaines novadā plāno attīstīt jaunu industriālo zonu

Flickr.com / Fabio Achilli

Plānotā "Rail Baltica" līnijas izbūve Olaines novadā varētu sekmēt arī jaunas industriālās zonas attīstību, aģentūrai LETA pastāstīja Olaines novada pašvaldības Attīstības nodaļas vadītājs Kristaps Kauliņš.

Novadā apstiprināts lokālplānojums Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas "Rail Baltica" būvniecībai Olaines pagastā, grozot Olaines pagasta teritorijas plānojumu. Kauliņš klāstīja, ka lokālplānojumā iekļauta ne tikai teritorija, kas nepieciešama trases izbūvei, bet arī pieguļošā teritorija "Birznieku masīvs".

"Tie ir trīs zemesgabali, kur kādreiz atradies militārais objekts, bet tagad ir degradēta teritorija, kurā pašvaldība nākotnē redz ražošanas un loģistikas teritoriju," sacīja Kauliņš, skaidrojot, ka objektā varētu izbūvēt ražošanas un loģistikas uzņēmumus, kas varētu attīstīties, tieši pateicoties jaunās dzelzceļa līnijas tuvumam.

Iepriekš minētajā teritorijā bija plānots izveidot kapus, taču pašvaldība no šīs ieceres atteikusies.

Kauliņš informēja, ka lokālplānojuma sabiedriskās apspriedes laikā dzelzceļa trasei tuvāko māju īpašnieki vairāk interesējušies par trokšņu līmeni pie dzelzceļa un trokšņu slāpēšanas sienu izbūvi. Pašvaldības pārstāvis gan mierināja, ka tiešā "Rail Baltica" tuvumā ir vien dažas mājas, tām arī nedraudot nojaukšana.

Savukārt tie iedzīvotāji, kas dzīvo Jaunolaines ciema Lubaušu daļā, vairāk norūpējušies par iecerēto rūpniecības un loģistikas centru. "Viņus vairāk uztrauca tehniski jautājumi - vai nepārplūdīs grāvji, vai pietiks elektrības jaudu, pa kurieni tiks organizēta auto plūsma," sabiedriskajā apspriedē apskatītos jautājumus ieskicēja Kauliņš.

Tāpat iedzīvotāji pašvaldībai norādījuši, ka teritorijā nevēlas redzēt uzņēmumus, kas nodarbojas ar atkritumu apsaimniekošanu vai pārstādi, un smagās ķīmiskās rūpniecības uzņēmumus. Savukārt lokālplānojuma publiskās apspriešanas dokumentācija liecina, ka iedzīvotāji rūpnieciskajā teritorijā vēlas redzēt arī ietves un velosipēdistu celiņus.

Kauliņš uzsvēra, ka iecerētās rūpnieciskās teritorijas perspektīva ir skatāma kopā ar "Rail Baltica" izbūvi, taču pašlaik investori tiek piesaistīti rūpnieciskajai zonai pie Olaines.

Jau vēstīts, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas apstiprinātā trase šķērso Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novada un Rīgas pašvaldības teritoriju.

"Rail Baltica" ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas aptver četras Eiropas Savienības valstis - Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometrus garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā, lai ar dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni.