Lietuvas parlamenta spīkera vadītajai delegācijai Briselē atteikta iekāpšana "airBaltic" lidmašīnā

Ieva Čīka / LETA

Lietuvas parlamenta priekšsēdētāja Viktora Pranckieša vadītā delegācija bijusi spiesta neparedzēti pavadīt nakti Briselē, jo trešdien tai atteikta iekāpšana Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" lidmašīnā.

"Mums bija paredzēts lidot mājās ar "airBaltic" caur Rīgu. Kā vienmēr, ar "airBaltic" rodas negaidītas problēmas. Viņi uz Briseli atsūtīja mazāku lidmašīnu, tāpēc mums un mūsu Seima priekšsēdētājam (..) [lidmašīnā] nebija vietas," sociālajā tīklā "Facebook" ierakstījis Pranckieša vadītās delegācijas dalībnieks, Lietuvas ekspremjers un Seima deputāts Andrjus Kubiļus.

Viņš raksta, ka Lietuvas delegācija nakti pavadījusi viesnīcā lidostā un devusies mājās ar citu aviokompāniju caur Poliju.

Savukārt Pranckietis ziņu aģentūrai BNS pastāstīja, ka trešdienas vakarā, kad viņa vadītā delegācija ieradusies lidostā, vispirms paziņots, ka reiss atlikts, bet pēc stundas kļuvis zināms, ka daļai pasažieru nebūs vietas lidmašīnā.

"Pēc stundas paziņoja, ka būs mazāka lidmašīna. Visus tranzītpasažierus, kuriem caur Rīgu bija jālido uz Viļņu, atstāja [Briselē]," sacīja Lietuvas parlamenta spīkers.

Pēc delegācijas locekļu stāstītā, ceturtdien viņus mājās caur Varšavu nogādājusi Polijas aviokompānija LOT.

Pranckietis pauda cerību, ka "airBaltic" atlīdzinās zaudējumus.

"Būs labs iemesls pārbaudīt, kā darbojas [zaudējumu atlīdzināšanas] sistēma," piebilda Lietuvas Seima priekšsēdētājs.

Negaidīto izmaiņu dēļ ceļojuma plānos Pranckietis bijis spiests atcelt lielāko daļu savas ceturtdienas darba kārtības.

"airBaltic" pārstāve Alise Briede aģentūrai LETA apstiprināja, ka trešdien, 11.oktobrī, tehnisku iemeslu dēļ lidojumu BT604 no Briseles uz Rīgu nevarēja veikt ar "Bombardier" CS300 gaisa kuģi, tādēļ, lai nodrošinātu lidojumu, tas tika izpildīts ar "Q400 NextGen" lidmašīnu, kas izmēra ziņā ir mazāka.

"Dažreiz tehnisku iemeslu dēļ ir situācijas, kad esam spiesti lidojumus izpildīt ar mazāku lidmašīnu, nekā plānots, un pasažierus pārreģistrēt uz nākamo pieejamo reisu, izmantojot savus vai citu lidsabiedrību pakalpojumus. Gadā šāda veida izmaiņas vidēji skar 0,03% "airBaltic" pasažieru. Šādās situācijās mēs rūpējamies par visiem pasažieriem un izsniedzam arī kompensācijas," skaidroja Briede.

Pēc viņas paustā, reizēs, kad lidmašīnas maiņas dēļ lidsabiedrība nevar nogādāt visus pasažierus plānotajā galamērķī ar konkrēto reisu, "airBaltic" aicina pieteikties brīvprātīgos, kuri būtu gatavi lidot ar nākamo iespējamo reisu. Tādā gadījumā lidsabiedrība nodrošina pasažierim kompensāciju, maltīšu kuponus un viesnīcu.

"Diemžēl šoreiz brīvprātīgo skaits nebija pietiekams. Šādos gadījumos lidsabiedrība izvērtē, kurām pasažieru grupām lidojumu plānus nemainīt, un priekšroka uz vietām reisā tiek dota bērniem, kuri ceļo vieni, cilvēkiem ar kustību traucējumiem un citiem. Savukārt pasažieri, kuri tiek lūgti mainīt savus lidojumu plānus, saņem maltīšu kuponus un tiek izmitināti viesnīcā. Visas iespējamās alternatīvās ceļojuma iespējas šī reisa pasažieriem tika piedāvātas individuāli," klāstīja Briede.

"Saprotam, ka situācija, kad pasažierim tiek atteikta iekāpšana, ir ļoti nepatīkama visām iesaistītajām pusēm, un vēlreiz patiesi atvainojamies par radušos situāciju," viņa piebilda.

Lietuvas Seima delegācija bija oficiālā vizītē Beļģijas galvaspilsētā otrdien un trešdien.