Radīts robots komunikācijai ar Uzņēmuma reģistra klientiem iestādes mājaslapā

pexels.com

Uzņēmumu reģistrs (UR), kopā ar uzņēmumu "Tilde" strādājot pie mākslīgā intelekta izstrādes un ieviešanas valsts pārvaldē, ir radījis robotu, kas komunicēs ar UR klientiem iestādes mājaslapā, aģentūru LETA informēja UR.

Robota uzdevums būs rakstiski komunicēt ar klientiem iestādes mājaslapā. Mākslīgā intelekta izmantošana komunikācijā ar UR klientiem sākotnēji strādās kā pilotprojekts.

Mākslīgā intelekta tehnoloģiju ieviešanas galvenais mērķis ir efektīvi izmantot esošo darbinieku darbaspējas. Respektīvi, mākslīgo intelektu sākotnēji plānots apmācīt atbildēt uz vienkāršākiem klientu jautājumiem, savukārt darbinieku kompetencē jau būtu daudz sarežģītāku klienta situāciju risināšana. Tādejādi tiks lietderīgi izmantots darbaspēka resurss, pildot kvalificētāku darbu, skaidro UR vadītāja Guna Paidere.

Ideja papildināt UR darbaspēku ar kolēģi - robotu - pieder Paiderei, kura iedvesmojās no mākslīgā intelekta pielietojuma privātajā sektorā klientu apkalpošanas jomā.

UR informēja, ka robots, kuram vārdu plānots piešķirt pēc iestādes kolēģu aptaujas un balsošanas, darbu varētu sākt 2018. gada pavasarī.

"Tildes" valdes priekšsēdētājs Andrejs Vasiļjevs sacīja, ka mākslīgā intelekta tehnoloģijas kļūst par vienu no galvenajiem līdzekļiem, ar kuriem uzņēmumi visā pasaulē uzlabo klientu apkalpošanu, piedāvā individualizētus pakalpojumus un ceļ darba efektivitāti. Latvijai ir lieliska iespēja izvirzīties starp pasaules līderiem mākslīgā intelekta ieviešanā publiskās pārvaldes pakalpojumos.

"UR virtuālais asistents rādīs inovatīvu piemēru ne tikai Latvijas iestādēm, bet arī citām valstīm Eiropā un pasaulē. Īpaši svarīgi, ka šis robots pārvaldīs latviešu valodu. Tas demonstrēs, ka arī skaitliski nelielām valodām var radīt tehnoloģijas, kas līdz šim bija pieejamas tikai pasaules lielākajām valodām," uzsvēra Vasiļjevs. Pašlaik "Tilde" strādā pie robota tehniskās izstrādes, savukārt UR speciālisti tuvāko mēnešu laikā apmācīs robotu sniegt atbildes par iestādes sniegtajiem pakalpojumiem, iesniedzamajiem dokumentiem, procesiem iestādē.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Valsts sekretāra vietnieks informācijas un komunikāciju jautājumos Edmunds Beļskis norādīja, ka mākslīgā intelekta izmantošana valsts pakalpojumu pilnveidošanai ir būtisks izrāviens Latvijas un arī starptautiskā līmenī. "UR ir viena no progresīvākajām valsts iestādēm, kas aktīvi ievieš daudzus digitālos risinājumus. Esam lepni par UR īstenoto projektu, kas ir liels solis efektīvas un inovatīvas valsts pārvaldes sniegto pakalpojumu pilnveidē un kalpos par izcilības piemēru citām valsts iestādēm," norādīja Beļskis.

UR ir tieslietu ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas Latvijā reģistrē uzņēmumus, komersantus, to filiāles un pārstāvniecības, kā arī visas izmaiņas to darbības pamatdokumentos un veic citas likumdošanas aktos paredzētās darbības. UR reģistrē arī masu informācijas līdzekļus, biedrības un nodibinājumus, komercķīlas, izšķirošās ietekmes, laulību un publiskās un privātās partnerības līgumus, politiskās partijas, šķīrējtiesas, arodbiedrības, reliģiskās organizācijas un to iestādes, kā arī maksātnespējas procesus.